Alan paras työnantajamielikuva rakennetaan yksinkertaisella reseptillä

Alojensa hyvämaineisimmat työnantajat panostavat hakijalähtöiseen viestintään. Tämä tarkoittaa, että yrityksen tarpeiden rinnalla keskitytään hakijan tarpeiden ymmärtämiseen. Nykyaikaisessa rekrytointiviestinnässä painotetaan yrityksen tarjoamia uramahdollisuuksia ja luodaan mahdollisimman kiinnostavaa ja realistista kuvaa avoinna olevasta työtehtävästä ja yhteisöstä, jonka jäseneksi hakija tulisi.

Pitkäjänteinen työnantajamielikuvan rakentaminen ja hakijalähtöinen viestintä edellyttävät hyvää pohjatyötä. Organisaation arvot, vahvuudet ja tulevaisuuden mahdollisuudet on kirkastettu ja...

Lue lisää

Ihmisoikeusvastuun viestintä haastaa yrityksiä

Lähitulevaisuudessa yrityksiin kohdistuvat vastuullisuusvaatimukset kasvavat. Lainsäädännön kehittyessä ja mahdollisen regulaation lisääntyessä kannattaa ihmisoikeusvastuun ja -viestinnän kehittäminen aloittaa mahdollisimman pian, muistuttaa KTT Maria Pecoraro Meditan vieraskynä-blogissaan. 

Lue lisää

Terveysala tarvitsee asiantuntevaa viestintää – tutustu Worldcomin selvitykseen

Osa lääkealan ja terveysteknologian innovaatioista uhkaa jäädä piiloon, sillä tuotteisiin liittyy sääntelyä, joka rajoittaa ymmärrettävistä syistä tuotteisiin liittyvää mainontaa ja viestintää. Terveysala tarvitsee viestinnän ammattilaisia avaamaan monimutkaisia sisältöjä.

Lue lisää

Kaikki viestintä on strategista, muu on turhaa

Viestintä on kuin talo. Kun perusta on kunnossa, sen päälle on hyvä rakentaa vankka ja toimiva rakennus. Talossa voi olla monia kerroksia, mutta kaikkia niitä kannattelee huolellinen pohjatyö. Viimeistellyn talosta tekee kokonaisuutena hyvä työn jälki.

Lue lisää

Innostava työkalu vastuullisuusviestinnän suunnitteluun

Onko yritysvastuun ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen organisaatiossasi ajankohtaista? Olemme laatineet kehitystyösi tueksi vastuullisuusviestinnän suunnittelupohjan, joka kokoaa yritysvastuun osa-alueet selkeäksi kokonaisuudeksi. Suunnittelupohja toimii innostavana työkaluna, joka johdattelee tiimisi kestävän liiketoiminnan keskeisten kysymysten äärelle, selkeästi ja ymmärrettävästi.

Lue lisää

Henkilöstöllä tärkeä tehtävä vastuullisuuden toteutumisessa

Vastuullisuusviestintä kertoo organisaation arjen vastuullisuusteoista. Niitä ovat mm. materiaalien kierrätyksen tehostaminen, energiansäästöön liittyvät toimet tai vaikkapa työergonomian parantaminen. Usein sanotaan, että johdon sitoutuminen on vastuullisuuden toteutumisen keskeinen edellytys. Tutkimuksissa* on havaittu, että työntekijöiden osallistuminen yritysvastuun suunnitteluun, toteuttamiseen ja viestintään ovat hyvin keskeisiä onnistumisen edellytyksiä. 

Lue lisää

Julkaisemme pian työkalun vastuullisuusviestinnän itsearviointiin

Medita julkaisee pian uuden digitaalisen itsearviointityökalun, jonka avulla vastaajat voivat tarkastella organisaatioidensa vastuullisuusviestinnän tilaa ja kehittämiskohteita.

Lue lisää

Vastuullisuusviestintä vahvistaa yrityksen arvot todeksi

Maailma on pyristellyt koronakriisin otteessa kevään ajan ja monet yritykset ovat joutuneet historiansa kovimpaan koitokseen globaalin epävarmuuden kynsissä. Poikkeusolot voivat olla yritykselle myös mahdollisuus osoittaa joustavuutta ja muutoskykyä muuttuvissa olosuhteissa. On todennäköistä, että kriisi muuttaa ihmisten arvomaailmaa ja käsityksiä merkityksellisyydestä pysyvästi. Mikä on vastuullisuuden merkitys uudessa epävarmassa ja muuttuvassa maailmassa?

Lue lisää

Viestinnän suunnittelu on kuin laittaisi rahaa pankkiin

Valmiiksi mietityt viestit takataskussa tai pöytälaatikossa. Kuulostaako tylsältä käyttää aina samoja viestejä ja vastata kysymyksiin samoin sanoin? Tylsää se ei kuitenkaan ole, vaan kuulijan tai lukijan kannalta rakentavaa.

Lue lisää

Aika päivittää viestintäsuunnitelma – joko ottaisit uusia keinoja käyttöön?

Mistä tietää suunnittelevansa ja toteuttavansa organisaation tavoitteita tukevaa sekä resurssien puitteissa parasta viestintää? Ollako rohkea ajatusjohtaja vai pitäytyäkö turvallisesti omien kompetenssien rajoissa? Hyvä taustatyö auttaa priorisoimaan uudistuksia ja onnistumaan viestinnässä.

Lue lisää
1 2

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki