Alan paras työnantajamielikuva rakennetaan yksinkertaisella reseptillä

Alojensa hyvämaineisimmat työnantajat panostavat hakijalähtöiseen viestintään. Tämä tarkoittaa, että yrityksen tarpeiden rinnalla keskitytään hakijan tarpeiden ymmärtämiseen. Nykyaikaisessa rekrytointiviestinnässä painotetaan yrityksen tarjoamia uramahdollisuuksia ja luodaan mahdollisimman kiinnostavaa ja realistista kuvaa avoinna olevasta työtehtävästä ja yhteisöstä, jonka jäseneksi hakija tulisi.

Pitkäjänteinen työnantajamielikuvan rakentaminen ja hakijalähtöinen viestintä edellyttävät hyvää pohjatyötä. Organisaation arvot, vahvuudet ja tulevaisuuden mahdollisuudet on kirkastettu ja...

Lue lisää

Ihmisoikeusvastuun viestintä haastaa yrityksiä

Lähitulevaisuudessa yrityksiin kohdistuvat vastuullisuusvaatimukset kasvavat. Lainsäädännön kehittyessä ja mahdollisen regulaation lisääntyessä kannattaa ihmisoikeusvastuun ja -viestinnän kehittäminen aloittaa mahdollisimman pian, muistuttaa KTT Maria Pecoraro Meditan vieraskynä-blogissaan. 

Lue lisää

Worldcom – Viestinnän trendit 2021: Mielenterveys sisäisen viestinnän agendalle, sisältömarkkinoinnissa rima kohoaa entisestään

Muutoksen ja myllerryksen vuosi 2020 on päättymässä. Vuosi on ollut raskas, mutta se on tuonut mukanaan myös hyvää. Epävarmuuden, pelon ja suurten muutosten keskellä huomio on tänä vuonna kohdistunut erityisesti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen – miten rakennamme yhteyttä ja huolehdimme sekä omasta että toistemme jaksamisesta, kun emme voi kohdata kasvokkain? Viestinnän merkitys eri tasoillaan on osoittanut tärkeytensä. 

Lue lisää

Miten luoda rekrytointiviestintää hyödyttävä hakijapersoona?

Ketä etsit? Hakijapersoona on osittain kuvitteellinen kuvaus tavoitellusta työnhakijasta.  Hakijapersoonan määrittely auttaa kohdentamaan rekrytointiviestintää ja rakentamaan työnantajakuvaa entistä strategisemmin.

Lue lisää

Missä tekijä luuraa? Suosittelu on työnantajakuvan ja osaajan tehokeino

Tieto hyvistä osaajista ja työnantajista leviää edelleen suusta suuhun. Rekrytointiviestinnässä parhaiden tekijöiden tavoittamisessa täytyy välttää liian kapeaa keinovalikoimaa. Hyvä työnantajakuva vahvistuu suosittelu kerrallaan – kanavasta riippumatta.

Lue lisää

Tee erinomaisesta rekrytointiviestinnästä tapa – aloita tästä

Pelkällä työpaikkailmoitusten julkaisulla on enää vaikea pärjätä osaajakilpailussa. Hakijoille kohdennettua rekrytointiviestintää tarvitaan muulloinkin kuin akuutin hädän hetkellä.

Lue lisää
1

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki