Mitä hyötyä content audit tuo?

Asiakaslähtöisessä sisältömarkkinoinnissa korostuu kohdentamisen tärkeys. Varmistetaan, että verkkosivuston sisältö tavoittaa oikeat vastaanottajat ja onnistutaan tarjoamaan laadukasta kohdeyleisöä aidosti palvelevaa sisältöä. Sisältömarkkinoinnin kulmakivenä ja strategisena työkaluna toimii content audit, sisältökatselmus.

Lue lisää

10 askelta tuloksellisempaan viestintään

Ensimmäinen viikko markkinointi- ja viestintäpäällikkönä uudessa organisaatiossa. Intoa, inspiraatiota ja halu saada homma joustavasti haltuun. Tarkkojen, mitttaroitavien, saavutettavissa olevien, realististen ja aikataulutettujen tavoitteiden asettamista varten tarvitaan mahdollisimman nopeasti tilannekuva viestinnän ja markkinoinnin nykytilasta. Mitkä osa-alueet ovat hyvin hanskassa, missä on kehitettävää?

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen ja johtaminen hyvään alkuun

Viestinnän johtaminen tavoitteellisesti edellyttää sekä sen laadun että määrän mittaamista. Sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin yhteinen vastuualue on iso ja haastava hallittava, mutta liiketoiminnassa yhä ratkaisevammassa roolissa. Sen johtaminen ja kehittäminen vaativat priorisointia, jonka tulee perustua rehelliseen lähtötilanteen arvioon.

Lue lisää

Viestinnän trendit palvelevat, kun perusta on kestävä

Viestinnän trendit elävät ja puhuttavat. Ennusteita tulevaan vuoteen tehdään näin vuoden vaihtuessa harva se päivä, erilaisin painotuksin: videon ja livestreamin kasvua, tiettyjen somekanavien kukoistusta tai katoa, eläkeikäisten vahvempaa osallistumista sosiaaliseen mediaan, eettisyyden korostumista ja nuorten hakeutumista omiin kupliinsa, perinteisen mainonnan roolin muutosta digikanavien katveessa ja tekoälyn mahdollisuuksien varjossa. Ja niin edelleen.

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen: ryhtiliike viestinnän resurssien käyttöön

Yrityksen viestintä on laaja kokonaisuus asioita, jotka hyvin hoidettuina mahdollistavat menestyksen. Viestinnän ja markkinoinnin tehtävä on huolehtia, että olennaiset viestit tavoittavat oikeat henkilöt ja tulevat ymmärretyiksi eri sidosryhmissä, oli kyse sitten asiakkaista, henkilöstöstä, kumppaneista tai vaikka sijoittajista.

Brändin ja yrityksen maineen kehittäminen on tietoisia tekoja ja toimintaa, joiden taustalla on strategia ja suunnitelma sekä hyvä toimintaympäristön ja tilannekuvan tuntemus. Viestinnän mittaaminen varmistaa suunnitelman toteutumisen – tai tarkistamisen.

Lue lisää
1

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki