Monessa yrityksessä ja organisaatiossa pohditaan, miten tiedote päätyy uutiseksi eli miten tiedotusvälineet valitsevat aiheitaan. Miksi jokin tiedote saa julkisuutta ja toinen ei, vaikka asia tuntuu tärkeältä tiedotteen lähettäjästä?
Worldcom PR Group julkaisi kesäkuussa toteutetun kansainvälisen Worldcom Confidence Indexin tuoreimmat tulokset. Yritysjohdon yleinen luottamus on noussut hieman huhtikuun aallonpohjasta. Suomessa johtajat luottavat kykyynsä sitouttaa osaajat työhönsä, uskovat vahvasti median rooliin vaikuttajana sekä työsuhde-etujen tärkeyteen yrityksen menestystekijöinä. Globaalissa tarkastelussa keskeiselle sijalle nousivat työntekijöihin sekä kestävyyteen liittyvät teemat.
Koronavirusepidemia on korostanut median merkitystä luotettavana tiedonlähteenä, kertoo itsenäisten viestintä- ja markkinointitoimistojen kansainvälisen Worldcom PR Groupin julkaisema Worldcom Confidence Index.
Yritysjohdon huolenaiheita ja kiinnostuksen kohteita tekoälyn avulla verkkolähteistä seuraava raportti julkaistaan nyt joka kuukausi. Jopa 54 000 yritysjohtajan tuottamia nettisisältöjä analysoiva tutkimus tarjoaa ainutlaatuisen näköalan päätöksentekoon vaikuttaviin ajankohtaisiin teemoihin.
Koronaviruskriisi leimaa huhtikuussa 2020 kerätyn aineiston tuloksia. Erityisesti...
Oletko joskus miettinyt, miksi joidenkin yritysten uutiset saavat niin usein palstatilaa mediassa? Onko kyse henkilökohtaisista toimittajasuhteista vai pelkästä hyvästä tuurista? Me kutsumme medianäkyvyyttä myös ansaituksi näkyvyydeksi, sillä sitä ei voi hankkia rahalla, kuten mainontaa. Toimituksissa uutisen julkaisupäätös tehdään riippumattomasti ja journalistisin perustein.
Millaisilla uutisilla medianäkyvyyttä voidaan sitten saada. Tässä muutama näkökulma.
Medita muutti maaliskuussa mainostoimisto Reputationin perustamaan Sugar Bayn yritysyhteisöön Suomen Sokerin entisen pääkonttorin tiloissa Mannerheimintie 15, 2. krs. Konsulttimme Tuija Soikkeli sai sinne huhtikuussa kaksi uutta työkaveria, kun Helsingin tiimissä aloittivat viestintäkonsultit Tea Lindroos ja Meditassa ennenkin työskennellyt Marja Keränen.
Automaahantuoja VV-Auto Group Oy on valinnut Medita Communication Oy:n viestintäpartnerikseen. Yhteistyösopimus Meditan skaalautuva viestintäosasto -palvelusta allekirjoitettiin vuoden vaihteessa.
Lämmin kiitos kumppaneille yhteistyöstä
Joulukortttien ja lahjojen sijasta tuemme tänä vuonna Punainen Sulka 2017 -kampanjaa, jonka tavoitteena on 2017 konkreettista tekoa nuorten hyväksi Suomessa.
MTL Viestintätoimistojen hallitus on hyväksynyt nämä periaatteet 16.3.2017. Myös Medita sitoutuu toiminnassaan noudattamaan näitä linjauksia.