Näin tunnistat mediaa kiinnostavan uutisaiheen

Oletko joskus miettinyt, miksi joidenkin yritysten uutiset saavat niin usein palstatilaa mediassa? Onko kyse henkilökohtaisista toimittajasuhteista vai pelkästä hyvästä tuurista? Me kutsumme medianäkyvyyttä myös ansaituksi näkyvyydeksi, sillä sitä ei voi hankkia rahalla, kuten mainontaa. Toimituksissa uutisen julkaisupäätös tehdään riippumattomasti ja journalistisin perustein.

Millaisilla uutisilla medianäkyvyyttä voidaan sitten saada. Tässä muutama näkökulma.

Lue lisää

Kaikki ei ole natiivia mitä sellaiseksi kutsutaan

Ansaittu julkisuus mediassa ja somessa on himoittua ja siihen on syynsä: kolmannen, riippumattoman osapuolen todistusvoima. Vertaisten kokemukset kiinnostavat. Median rinnalle ja ohi nousevat erikoistuneet foorumit, jotka jo sisällöllään ja käsitteistöllään jättävät osan yleisöstä ulkopuolelle. Ne kuitenkin vaikuttavat omissa verkostoissaan.

Lue lisää
1

Tilaa blogi

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki