Kaikki viestintä on strategista, muu on turhaa

Viestintä on kuin talo. Kun perusta on kunnossa, sen päälle on hyvä rakentaa vankka ja toimiva rakennus. Talossa voi olla monia kerroksia, mutta kaikkia niitä kannattelee huolellinen pohjatyö. Viimeistellyn talosta tekee kokonaisuutena hyvä työn jälki.

Lue lisää

TOP 10 Viestintätrendit 2017

Top 10 viestintätrendit 2017 - Worldcom PR Groupin ennuste

Epävarmuus, luottamus, video, sosiaalinen sisältö ja työntekijöiden sitoutuminen jokaisen agendalle

2016 oli epätavallinen vuosi, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia vuoden 2017 viestintään. Muutosten seurauksena maailma on entistä arvaamattomampi: Trump ja USA:n uusi hallinto, Brexit, populistisen politiikan nousu, Thaimaan kuninkaan kuolema, Kiinan talouskasvun hidastuminen, öljyvaltioiden päätös öljyntuotannon kontrolloimisesta ja hinnan nostamisesta.

Lue lisää

Mitä laatu tarkoittaa viestinnässä?

Laadukas viestintä auttaa kohti tavoitteita

Tilaa ja vaadi laatua, rakenna mainetta. Kuva: Unsplash, André Robillard

Kärpänen keitossa tai halkeama ämpärin pohjassa on reklamaation paikka. Tuotteiden laatua tarkkaillaan tehtailla. Sitä määrittävät tietyt standardit ja vaatimukset. Tuote vastaa tiettyyn tarpeeseen – pensasleikkurilla on voitava leikata pensaita. Leikkuri, joka ei leikkaa, todennäköisesti palautetaan.

Lue lisää

Viestintäkanavia on, mutta onko asiaa?

Kirjailija Lauri Viidalle esiteltiin aikoinaan henkilö, joka osasi viittä kieltä. Viita sanoi, että mainio juttu, mutta onko hänellä mitään asiaa?

Viidan kommentti tulee mieleen, kun seuraa yritysten ja yhteisöjen vimmaa avata uusia viestintäkanavia. Pitäisi avata Twitter-tili ja luoda intraan keskusteleva wiki-palsta, vaikka samaan aikaan nettisivujen Ajankohtaista-osion tuorein päivitys on syksyltä 2014 eivätkä henkilöstölehden visionjalkautukset kiinnosta ketään.

Viestinnässä tärkeintä on kuitenkin asia. On oltava jokin asia, joka halutaan kertoa toisille. Vielä parempi, jos halutaan...

Lue lisää
1

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki