Julkaisemme pian työkalun vastuullisuusviestinnän itsearviointiin

 

Lue lisää

Worldcomin tutkimus paljastaa: Yritysjohtajien luottamus jatkaa alamäkeä

Koronavirusepidemia on korostanut median merkitystä luotettavana tiedonlähteenä, kertoo itsenäisten viestintä- ja markkinointitoimistojen kansainvälisen Worldcom PR Groupin julkaisema Worldcom Confidence Index

Yritysjohdon huolenaiheita ja kiinnostuksen kohteita tekoälyn avulla verkkolähteistä seuraava raportti julkaistaan nyt joka kuukausi. Jopa 54 000 yritysjohtajan tuottamia nettisisältöjä analysoiva tutkimus tarjoaa ainutlaatuisen näköalan päätöksentekoon vaikuttaviin ajankohtaisiin teemoihin. 

Koronaviruskriisi leimaa huhtikuussa 2020 kerätyn aineiston tuloksia. Erityisesti...

Lue lisää

Vastuullisuusviestintä vahvistaa yrityksen arvot todeksi

Maailma on pyristellyt koronakriisin otteessa kevään ajan ja monet yritykset ovat joutuneet historiansa kovimpaan koitokseen globaalin epävarmuuden kynsissä. Poikkeusolot voivat olla yritykselle myös mahdollisuus osoittaa joustavuutta ja muutoskykyä muuttuvissa olosuhteissa. On todennäköistä, että kriisi muuttaa ihmisten arvomaailmaa ja käsityksiä merkityksellisyydestä pysyvästi. Mikä on vastuullisuuden merkitys uudessa epävarmassa ja muuttuvassa maailmassa?

Lue lisää

Katse tulevaisuuteen: Vuoden ja vuosikymmenen globaalit visiot

Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee  varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.

Lue lisää

Julkisuutta saa, kun sitä hankkii

Markkinointi-ihmisten kuulee usein manaavan sitä, että joku kilpailija saa kohtuuttomasti julkisuutta – toisin kuin oma firma. Kilpailijan saama julkisuus ei kuitenkaan ole sattumaa, vaan kilpailija todennäköisesti hoitaa viestintänsä paremmin. Jos näkyvyys esimerkiksi oman alan lehdissä tai somessa kiinnostaa, se onnistuu kyllä, mutta vaatii osaamista, suunnittelua ja työtä.

Lue lisää

10 askelta tuloksellisempaan viestintään

Ensimmäinen viikko markkinointi- ja viestintäpäällikkönä uudessa organisaatiossa. Intoa, inspiraatiota ja halu saada homma joustavasti haltuun. Tarkkojen, mitttaroitavien, saavutettavissa olevien, realististen ja aikataulutettujen tavoitteiden asettamista varten tarvitaan mahdollisimman nopeasti tilannekuva viestinnän ja markkinoinnin nykytilasta. Mitkä osa-alueet ovat hyvin hanskassa, missä on kehitettävää?

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen ja johtaminen hyvään alkuun

Viestinnän johtaminen tavoitteellisesti edellyttää sekä sen laadun että määrän mittaamista. Sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin yhteinen vastuualue on iso ja haastava hallittava, mutta liiketoiminnassa yhä ratkaisevammassa roolissa. Sen johtaminen ja kehittäminen vaativat priorisointia, jonka tulee perustua rehelliseen lähtötilanteen arvioon.

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen: ryhtiliike viestinnän resurssien käyttöön

Yrityksen viestintä on laaja kokonaisuus asioita, jotka hyvin hoidettuina mahdollistavat menestyksen. Viestinnän ja markkinoinnin tehtävä on huolehtia, että olennaiset viestit tavoittavat oikeat henkilöt ja tulevat ymmärretyiksi eri sidosryhmissä, oli kyse sitten asiakkaista, henkilöstöstä, kumppaneista tai vaikka sijoittajista.

Brändin ja yrityksen maineen kehittäminen on tietoisia tekoja ja toimintaa, joiden taustalla on strategia ja suunnitelma sekä hyvä toimintaympäristön ja tilannekuvan tuntemus. Viestinnän mittaaminen varmistaa suunnitelman toteutumisen – tai tarkistamisen.

Lue lisää

Aito tarina muuttuu muistijäljeksi

Aito tarina vaatii totuuspohjan ja silmiin katsomisen

Aki Aunola kertoi Kasvu Openissa Luonnosta Oy:n tarinan. Kuva: Jesse Kämäräinen/Haje.fi

 

Viime viikolla minut vaikutettiin tarinalla, kiitos Kasvu Open ja Luonnosta Oy:n Aki Aunola. Viestijälle tarinan voima on tuttu. Silti tunteiden tasolle yltävä aito kertomus liikuttaa aina.

Lue lisää

Johtajia riittää, mutta tekijöistä on pula

Eräs entinen esimieheni sanoi aikoinaan itseironisesti, että johtajia löytyy kyllä, mutta tekijöistä on aina pula. Kyse oli melko työläästä projektista, jonka tekemistä kukaan ei olisi halunnut kontolleen entisten töiden lisäksi. Sen sijaan johtajalla joka etsi projektille tekijää, ei ollut mitään ongelmaa projektin kanssa. Hän kyllä ehtisi johtaa useampaakin tällaista projektia, kun joku vaan tekisi ne.

Lue lisää
1

Tilaa blogi

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki