Euroopan yritysjohtoa puhutti helmikuussa tasa-arvo

Helmikuussa ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä eurooppalaiset yritysjohtajat puhuivat ylivoimaisesti eniten tasa-arvosta ja luottamus tekoälyn mahdollisuuksiin kasvoi. Uusi Worldcom Confidence Index -raportti ei näytä suuria muutoksia tammikuiseen. Raportti kertoo tekoälyn avulla mitkä aiheet maailman yritysjohtajia puhuttavat verkossa, ja millaisella sävyllä niistä puhutaan.

Lue lisää

Onko teknologia ratkaisu yritysjohtajien haasteisiin?

Vaikuttaa siltä, että maailman yritysjohtajat näkevät teknologian tärkeänä ratkaisuna ongelmiinsa koronapandemian jälkimainingeissa. Toisaalta joustavat työtavat ja hybridityö herättävät paljon huolta. 

Lue lisää

Yritysjohdon luottamus tekoälyn mahdollisuuksiin kasvaa Suomessa

Joulukuussa maailman yritysjohtajia puhuttivat erityisesti tasa-arvoasiat. Aihe oli myös suomalaisten yritysjohtajien huulilla, mutta Pohjolassa kestävä liiketoiminta ja tekoäly ajavat tasa-arvon ohi keskustelunaiheena.

Lue lisää

Henkilöstöllä tärkeä tehtävä vastuullisuuden toteutumisessa

Vastuullisuusviestintä kertoo organisaation arjen vastuullisuusteoista. Niitä ovat mm. materiaalien kierrätyksen tehostaminen, energiansäästöön liittyvät toimet tai vaikkapa työergonomian parantaminen. Usein sanotaan, että johdon sitoutuminen on vastuullisuuden toteutumisen keskeinen edellytys. Tutkimuksissa* on havaittu, että työntekijöiden osallistuminen yritysvastuun suunnitteluun, toteuttamiseen ja viestintään ovat hyvin keskeisiä onnistumisen edellytyksiä. 

Lue lisää

Informaatioteknologia-alan johtajat luottavaisimpia liiketoimintansa näkymiin

Alkusyksyn aikana selvisi, että maailman on elettävä koronaepidemian aiheuttamien epävarmuuksien kanssa kenties vuoden 2021 jälkipuolelle saakka. Worldcom PR Groupin elokuun luottamusindeksi kertoo luottamuksen hyvin hitaasta kohenemisesta ja mukailee heinäkuisen indeksin tuloksia.

Yleinen luottamus on noussut vain hivenen, noin 0,1 prosenttia. Johtajat keskittyvät nyt asioihin, joilla varmistetaan selviäminen vaikeasta ajanjaksosta. Luottamus on hienoisessa nousussa vain neljässä maassa, Ruotsissa, Brasiliassa, Venäjällä ja Romaniassa. Suomessa sitä vastoin johtajien yleinen luottamus on...

Lue lisää

Julkaisemme pian työkalun vastuullisuusviestinnän itsearviointiin

Medita julkaisee pian uuden digitaalisen itsearviointityökalun, jonka avulla vastaajat voivat tarkastella organisaatioidensa vastuullisuusviestinnän tilaa ja kehittämiskohteita.

Lue lisää

Worldcomin tutkimus paljastaa: Yritysjohtajien luottamus jatkaa alamäkeä

Koronavirusepidemia on korostanut median merkitystä luotettavana tiedonlähteenä, kertoo itsenäisten viestintä- ja markkinointitoimistojen kansainvälisen Worldcom PR Groupin julkaisema Worldcom Confidence Index

Yritysjohdon huolenaiheita ja kiinnostuksen kohteita tekoälyn avulla verkkolähteistä seuraava raportti julkaistaan nyt joka kuukausi. Jopa 54 000 yritysjohtajan tuottamia nettisisältöjä analysoiva tutkimus tarjoaa ainutlaatuisen näköalan päätöksentekoon vaikuttaviin ajankohtaisiin teemoihin. 

Koronaviruskriisi leimaa huhtikuussa 2020 kerätyn aineiston tuloksia. Erityisesti kriiseihin...

Lue lisää

Vastuullisuusviestintä vahvistaa yrityksen arvot todeksi

Maailma on pyristellyt koronakriisin otteessa kevään ajan ja monet yritykset ovat joutuneet historiansa kovimpaan koitokseen globaalin epävarmuuden kynsissä. Poikkeusolot voivat olla yritykselle myös mahdollisuus osoittaa joustavuutta ja muutoskykyä muuttuvissa olosuhteissa. On todennäköistä, että kriisi muuttaa ihmisten arvomaailmaa ja käsityksiä merkityksellisyydestä pysyvästi. Mikä on vastuullisuuden merkitys uudessa epävarmassa ja muuttuvassa maailmassa?

Lue lisää

Katse tulevaisuuteen: Vuoden ja vuosikymmenen globaalit visiot

Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee  varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.

Lue lisää

Julkisuutta saa, kun sitä hankkii

Markkinointi-ihmisten kuulee usein manaavan sitä, että joku kilpailija saa kohtuuttomasti julkisuutta – toisin kuin oma firma. Kilpailijan saama julkisuus ei kuitenkaan ole sattumaa, vaan kilpailija todennäköisesti hoitaa viestintänsä paremmin. Jos näkyvyys esimerkiksi oman alan lehdissä tai somessa kiinnostaa, se onnistuu kyllä, mutta vaatii osaamista, suunnittelua ja työtä.

Lue lisää
1 2

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki