Alan paras työnantajamielikuva rakennetaan yksinkertaisella reseptillä

Alojensa hyvämaineisimmat työnantajat panostavat hakijalähtöiseen viestintään. Tämä tarkoittaa, että yrityksen tarpeiden rinnalla keskitytään hakijan tarpeiden ymmärtämiseen. Nykyaikaisessa rekrytointiviestinnässä painotetaan yrityksen tarjoamia uramahdollisuuksia ja luodaan mahdollisimman kiinnostavaa ja realistista kuvaa avoinna olevasta työtehtävästä ja yhteisöstä, jonka jäseneksi hakija tulisi.

Pitkäjänteinen työnantajamielikuvan rakentaminen ja hakijalähtöinen viestintä edellyttävät hyvää pohjatyötä. Organisaation arvot, vahvuudet ja tulevaisuuden mahdollisuudet on kirkastettu ja...

Lue lisää

Kriisi vei työviestinnän verkkoon ja se vaatii sisällöltä enemmän

Koronaepidemia on osoittanut, että asiat voivat muuttua nopeasti. Yritykset ja organisaatiot joutuvat miettimään uusia tapoja toimia ja pitää yhteyttä asiakkaisiinsa. Kaikki, jotka voivat, vetäytyvät etätöihin. Osa kiirehtii työpaikalle varmistamaan yhteiskunnan toiminnan. Kaikilla on suuri tarve saada luotettavaa tietoa.

Lue lisää

Arkitodellisuus haastaa organisaatiotarinan

Tarinallisuutta käytetään markkinoinnissa tunteiden herättämiseen, yksilölliseen erottumiseen ja luomaan järjestystä kaaokseen. Myös journalismissa on kysyntää kunnon tarinoille, herättämään ja pitämään yllä yleisön kiinnostusta, mutta myös kantamaan tietoa ja tulkintoja perille. Tarina voi myös johtaa harhaan.

Lue lisää
1

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki