Worldcom – Viestinnän trendit 2021: Mielenterveys sisäisen viestinnän agendalle, sisältömarkkinoinnissa rima kohoaa entisestään

Muutoksen ja myllerryksen vuosi 2020 on päättymässä. Vuosi on ollut raskas, mutta se on tuonut mukanaan myös hyvää. Epävarmuuden, pelon ja suurten muutosten keskellä huomio on tänä vuonna kohdistunut erityisesti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen – miten rakennamme yhteyttä ja huolehdimme sekä omasta että toistemme jaksamisesta, kun emme voi kohdata kasvokkain? Viestinnän merkitys eri tasoillaan on osoittanut tärkeytensä. 

Lue lisää

Uusi verkkotyökalu vastuullisuusviestinnän itsearviointiin

Medita on julkaissut verkossa uuden digitaalisen työkalun, jonka avulla voi maksutta tarkastella oman organisaationsa vastuullisuusviestinnän tilaa ja kehittämiskohteita. Asiantuntijoiden kehittämä työkalu auttaa yritysjohtoa sekä viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisia ymmärtämään yritysvastuun eri ulottuvuuksia.

Lue lisää

Worldcomin luottamusindeksi: Johtajien luottamus teknologiaan Suomessa vahva

Suomalaisen yritysjohdon luottamus teknologian mahdollisuuksiin  yhteistyön tiivistämisessä sekä innovoinnissa kasvoi jopa 38% kesäkuun Worldcom Confidence Index -mittauksesta. Kansainvälisessä vertailussa Suomen sijoitus oli varsin korkealla tässä teemassa. Suomalaiset yritysjohtajat uskovat vakaasti, että yritykset kykenevät hyödyntämään teknologiaa liiketoiminnassaan asiakkaidensa hyväksi. 

Lue lisää

Worldcomin luottamusindeksi: Työntekijöiden kouluttaminen ja sitouttaminen nousi johtajien ykkösasiaksi

Worldcom PR Group julkaisi kesäkuussa toteutetun kansainvälisen Worldcom Confidence Indexin tuoreimmat tulokset. Yritysjohdon yleinen luottamus on noussut hieman huhtikuun aallonpohjasta. Suomessa johtajat luottavat kykyynsä sitouttaa osaajat työhönsä, uskovat vahvasti median rooliin vaikuttajana sekä työsuhde-etujen tärkeyteen yrityksen menestystekijöinä. Globaalissa tarkastelussa keskeiselle sijalle nousivat työntekijöihin sekä kestävyyteen liittyvät teemat. 

Lue lisää

Katse tulevaisuuteen: Vuoden ja vuosikymmenen globaalit visiot

Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee  varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.

Lue lisää

Kriisiviestintä vaatii säännöllistä treeniä

Sidosryhmien luottamuksen vaarantavat kriisit ovat yrityksissä paljon tavallisempia kuin äkkiseltään luulisi. Siksi poikkeustilanteisiin kannattaa valmistautua. Viestinnällä ei voi korjata toiminnan puutteita, mutta epäonnistuminen vaarantaa luottamuksen. 

Lue lisää

Viestinnän mittaamisessa on kyse tavoitteista

Worldcom PR Group -partnerit Tiinu Wuolio Suomesta,  Patrik Schober Tšekistä  ja Anders Sigsgaard-Rasmussen Tanskasta mittaamisjatkoilla. 

Päädymme usein keskustelemaan mittaamisen työkaluista emmekä todellisista tavoitteista, kirjoittavat Anders Sigsgaard-Rasmussen ja Henrik Fallesen Worldcom PR Groupin Kööpenhaminan toimistosta.  

Lue lisää

Organisaatioviestintä on osa kyberturvallisuutta

Miksi kyberturvallisuuden pitäisi kiinnostaa viestinnän ammattilaisia? Kyberturvallisuus koskee meitä kaikkia ja viestintä, maine ja luottamus ovat osa kyberturvallisuutta. Tärkeintä kyberturvallisuusuhkia vastaan varautumisessa on organisaation luotettavuuden rakentaminen, ja se on myös yksi organisaatioviestinnän tehtävistä. 

Lue lisää

Top 10 Viestintätrendit 2018

Tarkoitus - Kulttuuri - Innovaatio - Suhteet -  mitä vuosi tuo tullessaan viestintään?

Worldcom PR Groupin ennuste

2017. Mikä vuosi! Vuonna 2016 Worldcom PR Groupin asiantuntijat ennustivat, että siitä tulisi epävarmuuksien vuosi. Ja niin todella kävi.
Lue lisää

Viestinnän etäarvioinnilla prioriteetit kuntoon

Viestintä on lohdullinen sektori, koska kukaan ei voi tehdä sitä täydellisesti. Viestinnän laatuun vaikuttavat käytettävissä olevat resurssit rahasta osaamiseen ja käytettävissä olevaan tuntimäärään. Silti välillä on syytä pysähtyä miettimään, miten yrityksen resurssit käytettäisiin parhaalla mahdollisella tavalla viestinnän näkökulmasta. Viestinnästä vastaavan henkilön onkin hyvä kysyä: Teenkö minä ja meidän organisaatiomme oikeita asioita?

Lue lisää
1

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki