Euroopan yritysjohtoa puhutti helmikuussa tasa-arvo

Helmikuussa ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä eurooppalaiset yritysjohtajat puhuivat ylivoimaisesti eniten tasa-arvosta ja luottamus tekoälyn mahdollisuuksiin kasvoi. Uusi Worldcom Confidence Index -raportti ei näytä suuria muutoksia tammikuiseen. Raportti kertoo tekoälyn avulla mitkä aiheet maailman yritysjohtajia puhuttavat verkossa, ja millaisella sävyllä niistä puhutaan.

Lue lisää

Tiede ansaitsee tulkin

Tiedeviestintä on viestinnän erikoisala, joka keskittyy viestimään tieteestä ja uusista tutkimustuloksista yleistajuisesti. Pitääkö siis olla tutkija, jotta tarvitsee tiedeviestinnän taitoja? Ei välttämättä.

Lue lisää

Worldcom – Viestinnän trendit 2021: Mielenterveys sisäisen viestinnän agendalle, sisältömarkkinoinnissa rima kohoaa entisestään

Muutoksen ja myllerryksen vuosi 2020 on päättymässä. Vuosi on ollut raskas, mutta se on tuonut mukanaan myös hyvää. Epävarmuuden, pelon ja suurten muutosten keskellä huomio on tänä vuonna kohdistunut erityisesti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen – miten rakennamme yhteyttä ja huolehdimme sekä omasta että toistemme jaksamisesta, kun emme voi kohdata kasvokkain? Viestinnän merkitys eri tasoillaan on osoittanut tärkeytensä. 

Lue lisää

Kriisi vei työviestinnän verkkoon ja se vaatii sisällöltä enemmän

Koronaepidemia on osoittanut, että asiat voivat muuttua nopeasti. Yritykset ja organisaatiot joutuvat miettimään uusia tapoja toimia ja pitää yhteyttä asiakkaisiinsa. Kaikki, jotka voivat, vetäytyvät etätöihin. Osa kiirehtii työpaikalle varmistamaan yhteiskunnan toiminnan. Kaikilla on suuri tarve saada luotettavaa tietoa.

Lue lisää

Viestintä poikkeustilanteissa korostuu – Meditan palvelut myös etänä

Lue lisää

Kriisiviestintä vaatii säännöllistä treeniä

Sidosryhmien luottamuksen vaarantavat kriisit ovat yrityksissä paljon tavallisempia kuin äkkiseltään luulisi. Siksi poikkeustilanteisiin kannattaa valmistautua. Viestinnällä ei voi korjata toiminnan puutteita, mutta epäonnistuminen vaarantaa luottamuksen. 

Lue lisää

Arkitodellisuus haastaa organisaatiotarinan

Tarinallisuutta käytetään markkinoinnissa tunteiden herättämiseen, yksilölliseen erottumiseen ja luomaan järjestystä kaaokseen. Myös journalismissa on kysyntää kunnon tarinoille, herättämään ja pitämään yllä yleisön kiinnostusta, mutta myös kantamaan tietoa ja tulkintoja perille. Tarina voi myös johtaa harhaan.

Lue lisää

Organisaatioviestintä on osa kyberturvallisuutta

Miksi kyberturvallisuuden pitäisi kiinnostaa viestinnän ammattilaisia? Kyberturvallisuus koskee meitä kaikkia ja viestintä, maine ja luottamus ovat osa kyberturvallisuutta. Tärkeintä kyberturvallisuusuhkia vastaan varautumisessa on organisaation luotettavuuden rakentaminen, ja se on myös yksi organisaatioviestinnän tehtävistä. 

Lue lisää
1

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki