Joulukuussa maailman yritysjohtajia puhuttivat erityisesti tasa-arvoasiat. Aihe oli myös suomalaisten yritysjohtajien huulilla, mutta Pohjolassa kestävä liiketoiminta ja tekoäly ajavat tasa-arvon ohi keskustelunaiheena.
Koronapandemia käänsi katseet terveyteen, joten aiheeseen liittyvä viestintä saa nyt tavallista helpommin suuren yleisön huomion, arvioi kansainvälinen viestintätoimistojen verkosto Worldcom PR Group. Tilanne kannattaa hyödyntää terveys- ja terveysteknologia-alan viestinnässä, ja sisältömarkkinointiin kannattaa investoida.
Worldcom PR Groupin EMEA-alueen vuotuinen kokoontuminen oli Helsingissä 2017.
Worldcom – Viestinnän trendit 2021: Mielenterveys sisäisen viestinnän agendalle, sisältömarkkinoinnissa rima kohoaa entisestään
Muutoksen ja myllerryksen vuosi 2020 on päättymässä. Vuosi on ollut raskas, mutta se on tuonut mukanaan myös hyvää. Epävarmuuden, pelon ja suurten muutosten keskellä huomio on tänä vuonna kohdistunut erityisesti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen – miten rakennamme yhteyttä ja huolehdimme sekä omasta että toistemme jaksamisesta, kun emme voi kohdata kasvokkain? Viestinnän merkitys eri tasoillaan on osoittanut tärkeytensä.
Alkusyksyn aikana selvisi, että maailman on elettävä koronaepidemian aiheuttamien epävarmuuksien kanssa kenties vuoden 2021 jälkipuolelle saakka. Worldcom PR Groupin elokuun luottamusindeksi kertoo luottamuksen hyvin hitaasta kohenemisesta ja mukailee heinäkuisen indeksin tuloksia.
Yleinen luottamus on noussut vain hivenen, noin 0,1 prosenttia. Johtajat keskittyvät nyt asioihin, joilla varmistetaan selviäminen vaikeasta ajanjaksosta. Luottamus on hienoisessa nousussa vain neljässä maassa, Ruotsissa, Brasiliassa, Venäjällä ja Romaniassa. Suomessa sitä vastoin johtajien yleinen luottamus on...
Suomalaisen yritysjohdon luottamus teknologian mahdollisuuksiin yhteistyön tiivistämisessä sekä innovoinnissa kasvoi jopa 38% kesäkuun Worldcom Confidence Index -mittauksesta. Kansainvälisessä vertailussa Suomen sijoitus oli varsin korkealla tässä teemassa. Suomalaiset yritysjohtajat uskovat vakaasti, että yritykset kykenevät hyödyntämään teknologiaa liiketoiminnassaan asiakkaidensa hyväksi.
Worldcom PR Group julkaisi kesäkuussa toteutetun kansainvälisen Worldcom Confidence Indexin tuoreimmat tulokset. Yritysjohdon yleinen luottamus on noussut hieman huhtikuun aallonpohjasta. Suomessa johtajat luottavat kykyynsä sitouttaa osaajat työhönsä, uskovat vahvasti median rooliin vaikuttajana sekä työsuhde-etujen tärkeyteen yrityksen menestystekijöinä. Globaalissa tarkastelussa keskeiselle sijalle nousivat työntekijöihin sekä kestävyyteen liittyvät teemat.
Koronavirusepidemia on korostanut median merkitystä luotettavana tiedonlähteenä, kertoo itsenäisten viestintä- ja markkinointitoimistojen kansainvälisen Worldcom PR Groupin julkaisema Worldcom Confidence Index.
Yritysjohdon huolenaiheita ja kiinnostuksen kohteita tekoälyn avulla verkkolähteistä seuraava raportti julkaistaan nyt joka kuukausi. Jopa 54 000 yritysjohtajan tuottamia nettisisältöjä analysoiva tutkimus tarjoaa ainutlaatuisen näköalan päätöksentekoon vaikuttaviin ajankohtaisiin teemoihin.
Koronaviruskriisi leimaa huhtikuussa 2020 kerätyn aineiston tuloksia. Erityisesti kriiseihin...
Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.