Julkaisemme pian työkalun vastuullisuusviestinnän itsearviointiin

 

Lue lisää

Vastuullisuusviestintä vahvistaa yrityksen arvot todeksi

Maailma on pyristellyt koronakriisin otteessa kevään ajan ja monet yritykset ovat joutuneet historiansa kovimpaan koitokseen globaalin epävarmuuden kynsissä. Poikkeusolot voivat olla yritykselle myös mahdollisuus osoittaa joustavuutta ja muutoskykyä muuttuvissa olosuhteissa. On todennäköistä, että kriisi muuttaa ihmisten arvomaailmaa ja käsityksiä merkityksellisyydestä pysyvästi. Mikä on vastuullisuuden merkitys uudessa epävarmassa ja muuttuvassa maailmassa?

Lue lisää

Katse tulevaisuuteen: Vuoden ja vuosikymmenen globaalit visiot

Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee  varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.

Lue lisää

Arkitodellisuus haastaa organisaatiotarinan

Tarinallisuutta käytetään markkinoinnissa tunteiden herättämiseen, yksilölliseen erottumiseen ja luomaan järjestystä kaaokseen. Myös journalismissa on kysyntää kunnon tarinoille, herättämään ja pitämään yllä yleisön kiinnostusta, mutta myös kantamaan tietoa ja tulkintoja perille. Tarina voi myös johtaa harhaan.

Lue lisää

Rakenna yleisösi ennen kuin tarvitset sitä – näin kehität digitaalista viestintää

Digitaalinen viestintä ei onnistu ilman yleisön kiinnostusta. Jos iso sopimus, kriittinen rekry, vuoden hauskin juttu tai muutama tyhjä penkki eivät kerää peukkuja, klikkejä tai konversioita digikanavissa, on aika rakentaa parempia suhteita – ja tuloksia.

Lue lisää

Organisaatioviestintä on osa kyberturvallisuutta

Miksi kyberturvallisuuden pitäisi kiinnostaa viestinnän ammattilaisia? Kyberturvallisuus koskee meitä kaikkia ja viestintä, maine ja luottamus ovat osa kyberturvallisuutta. Tärkeintä kyberturvallisuusuhkia vastaan varautumisessa on organisaation luotettavuuden rakentaminen, ja se on myös yksi organisaatioviestinnän tehtävistä. 

Lue lisää

5+1 vinkkiä suunnistuksesta somemarkkinointiin

Monista harrastuksista voi saada hyviä vinkkejä työhön ja työntekoon. Tiinu Wuolio kirjoitti blogissamme aiemmin puolimaratoniin harjoittelustaan ja siitä ammentamistaan vinkeistä työelämään.

Lue lisää

Millaisia viestintäpalveluita tulevaisuuden asiakkaalle?

Kuva: Lauri Kaivo-oja

Syyskuun  Worldcom EMEA Regional Meeting 2017 oli oiva tilaisuus kysyä PR- ja viestintäkollegoilta miten he näkevät globaalisti käynnissä olevan viestinnän muutoksen omalla markkina-alueellaan. Mitä kuuluu Iso-Britannia, Unkari, Ranska ja Saksa?

Lue lisää

Autoala muuttuu – ja muuttaa myös muita toimialoja

Mika Särkijärvi, Tuija Soikkeli, VV-Auton viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen ja Tommi Pitenius.

Autoala muuttuu vauhdilla. Muutos ei kohdistu ainoastaan autoiluun ja liikenteeseen vaan sillä on huimia vaikutuksia moneen muuhunkin toimialaan. Kiihtyvä muutos tuo uusia haasteita myös autoalan viestinnälle.

Lue lisää

Millainen on viestinnän ja PR:n tulevaisuus?

Kokousvieraille tarjottiin opastettu kierros Unescon maailmanperintökohteessa Suomenlinnassa. Kuva: Lauri Kaivo-oja

Meditalla oli syyskuussa ilo isännöidä Worldcom EMEA Regional Meeting 2017 Suomessa. PR- ja viestintäkollegoiden kanssa vaihdettiin ajatuksia viestinnän tilasta, tulevaisuudesta ja trendeistä eri markkina-alueilla. Vaikka perusasiat pysyvät samoina, joka markkinalla on myös omat erityispiirteensä.

Lue lisää
1 2 3

Tilaa blogi

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki