Mitä hyötyä content audit tuo?

Asiakaslähtöisessä sisältömarkkinoinnissa korostuu kohdentamisen tärkeys. Varmistetaan, että verkkosivuston sisältö tavoittaa oikeat vastaanottajat ja onnistutaan tarjoamaan laadukasta kohdeyleisöä aidosti palvelevaa sisältöä. Sisältömarkkinoinnin kulmakivenä ja strategisena työkaluna toimii content audit, sisältökatselmus.

Lue lisää

Kaikki viestintä on strategista, muu on turhaa

Viestintä on kuin talo. Kun perusta on kunnossa, sen päälle on hyvä rakentaa vankka ja toimiva rakennus. Talossa voi olla monia kerroksia, mutta kaikkia niitä kannattelee huolellinen pohjatyö. Viimeistellyn talosta tekee kokonaisuutena hyvä työn jälki.

Lue lisää

Worldcom – Viestinnän trendit 2021: Mielenterveys sisäisen viestinnän agendalle, sisältömarkkinoinnissa rima kohoaa entisestään

Muutoksen ja myllerryksen vuosi 2020 on päättymässä. Vuosi on ollut raskas, mutta se on tuonut mukanaan myös hyvää. Epävarmuuden, pelon ja suurten muutosten keskellä huomio on tänä vuonna kohdistunut erityisesti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen – miten rakennamme yhteyttä ja huolehdimme sekä omasta että toistemme jaksamisesta, kun emme voi kohdata kasvokkain? Viestinnän merkitys eri tasoillaan on osoittanut tärkeytensä. 

Lue lisää

Katse tulevaisuuteen: Vuoden ja vuosikymmenen globaalit visiot

Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee  varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.

Lue lisää

Aika päivittää viestintäsuunnitelma – joko ottaisit uusia keinoja käyttöön?

Mistä tietää suunnittelevansa ja toteuttavansa organisaation tavoitteita tukevaa sekä resurssien puitteissa parasta viestintää? Ollako rohkea ajatusjohtaja vai pitäytyäkö turvallisesti omien kompetenssien rajoissa? Hyvä taustatyö auttaa priorisoimaan uudistuksia ja onnistumaan viestinnässä.

Lue lisää

Missä tekijä luuraa? Suosittelu on työnantajakuvan ja osaajan tehokeino

Tieto hyvistä osaajista ja työnantajista leviää edelleen suusta suuhun. Rekrytointiviestinnässä parhaiden tekijöiden tavoittamisessa täytyy välttää liian kapeaa keinovalikoimaa. Hyvä työnantajakuva vahvistuu suosittelu kerrallaan – kanavasta riippumatta.

Lue lisää

Viestintätrendit 2019: TOP 10 -suositukset organisaatioiden viestintään

Worldcom-toimistot jakavat jälleen ennustuksensa tulevalle vuodelle. TOP 10 -viestintäsuositukset ja vinkkimme auttavat tekemään tuloksellista viestintää.

Lue lisää

Tulevaisuuden Smart City rakentuu datalle

Kaupunkien kehittämisen tavoitteita teknologialla tukeva Smart City -ajattelu on nyt ajankohtaista globaalisti. Datasta jalostuu suunnitelmia, joiden käytäntöön viemisessä viestinnällä on iso rooli. On tärkeää katsoa asioita kaupunkilaisten silmin.

Lue lisää

Rakenna yleisösi ennen kuin tarvitset sitä – näin kehität digitaalista viestintää

Digitaalinen viestintä ei onnistu ilman yleisön kiinnostusta. Jos iso sopimus, kriittinen rekry, vuoden hauskin juttu tai muutama tyhjä penkki eivät kerää peukkuja, klikkejä tai konversioita digikanavissa, on aika rakentaa parempia suhteita – ja tuloksia.

Lue lisää

Haluatko viestintätoimistolta toimialaosaamista vai työkaluosaamista?

Olen ihmetellyt digitoimistoissa työskentelevien kollegoiden kehuskelua siitä, miten hyvin he tuntevat digimainonnan työkalut. Työkalujen tuntemisessa ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä. Kyse on suunnilleen samasta asiasta, kuin jos printtiviestintää tehdessä kehuisi, että osaa kirjoittaa kuivamustekynällä ja että lehtiössäkin on tosi laadukasta paperia. Digimainonnassa, viestinnässä ja markkinoinnissa yleensäkin taito käyttää työkaluja on itsestäänselvyys. Se millä on todella väliä, on asiakkaan toimialan osaaminen. Se ratkaisee tuottaako kampanja haluttuja tuloksia vai ei.

Lue lisää
1 2

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki