Viestinnän suunnittelu on kuin laittaisi rahaa pankkiin

Valmiiksi mietityt viestit takataskussa tai pöytälaatikossa. Kuulostaako tylsältä käyttää aina samoja viestejä ja vastata kysymyksiin samoin sanoin? Tylsää se ei kuitenkaan ole, vaan kuulijan tai lukijan kannalta rakentavaa.

Lue lisää

Aika päivittää viestintäsuunnitelma – joko ottaisit uusia keinoja käyttöön?

Mistä tietää suunnittelevansa ja toteuttavansa organisaation tavoitteita tukevaa sekä resurssien puitteissa parasta viestintää? Ollako rohkea ajatusjohtaja vai pitäytyäkö turvallisesti omien kompetenssien rajoissa? Hyvä taustatyö auttaa priorisoimaan uudistuksia ja onnistumaan viestinnässä.

Lue lisää

Viestintätrendit 2019: TOP 10 -suositukset organisaatioiden viestintään

Worldcom-toimistot jakavat jälleen ennustuksensa tulevalle vuodelle. TOP 10 -viestintäsuositukset ja vinkkimme auttavat tekemään tuloksellista viestintää.

Lue lisää

Rakenna yleisösi ennen kuin tarvitset sitä – näin kehität digitaalista viestintää

Digitaalinen viestintä ei onnistu ilman yleisön kiinnostusta. Jos iso sopimus, kriittinen rekry, vuoden hauskin juttu tai muutama tyhjä penkki eivät kerää peukkuja, klikkejä tai konversioita digikanavissa, on aika rakentaa parempia suhteita – ja tuloksia.

Lue lisää

5+1 vinkkiä suunnistuksesta somemarkkinointiin

Monista harrastuksista voi saada hyviä vinkkejä työhön ja työntekoon. Tiinu Wuolio kirjoitti blogissamme aiemmin puolimaratoniin harjoittelustaan ja siitä ammentamistaan vinkeistä työelämään.

Lue lisää

Top 10 Viestintätrendit 2018

Tarkoitus - Kulttuuri - Innovaatio - Suhteet -  mitä vuosi tuo tullessaan viestintään?

Worldcom PR Groupin ennuste

2017. Mikä vuosi! Vuonna 2016 Worldcom PR Groupin asiantuntijat ennustivat, että siitä tulisi epävarmuuksien vuosi. Ja niin todella kävi.
Lue lisää

Autoala muuttuu – ja muuttaa myös muita toimialoja

Mika Särkijärvi, Tuija Soikkeli, VV-Auton viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen ja Tommi Pitenius.

Autoala muuttuu vauhdilla. Muutos ei kohdistu ainoastaan autoiluun ja liikenteeseen vaan sillä on huimia vaikutuksia moneen muuhunkin toimialaan. Kiihtyvä muutos tuo uusia haasteita myös autoalan viestinnälle.

Lue lisää

Viestinnän etäarvioinnilla prioriteetit kuntoon

Viestintä on lohdullinen sektori, koska kukaan ei voi tehdä sitä täydellisesti. Viestinnän laatuun vaikuttavat käytettävissä olevat resurssit rahasta osaamiseen ja käytettävissä olevaan tuntimäärään. Silti välillä on syytä pysähtyä miettimään, miten yrityksen resurssit käytettäisiin parhaalla mahdollisella tavalla viestinnän näkökulmasta. Viestinnästä vastaavan henkilön onkin hyvä kysyä: Teenkö minä ja meidän organisaatiomme oikeita asioita?

Lue lisää

10 askelta tuloksellisempaan viestintään

Ensimmäinen viikko markkinointi- ja viestintäpäällikkönä uudessa organisaatiossa. Intoa, inspiraatiota ja halu saada homma joustavasti haltuun. Tarkkojen, mitttaroitavien, saavutettavissa olevien, realististen ja aikataulutettujen tavoitteiden asettamista varten tarvitaan mahdollisimman nopeasti tilannekuva viestinnän ja markkinoinnin nykytilasta. Mitkä osa-alueet ovat hyvin hanskassa, missä on kehitettävää?

Lue lisää
1

Tilaa blogi

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki