Viestintä on lohdullinen sektori, koska kukaan ei voi tehdä sitä täydellisesti. Viestinnän laatuun vaikuttavat käytettävissä olevat resurssit rahasta osaamiseen ja käytettävissä olevaan tuntimäärään. Silti välillä on syytä pysähtyä miettimään, miten yrityksen resurssit käytettäisiin parhaalla mahdollisella tavalla viestinnän näkökulmasta. Viestinnästä vastaavan henkilön onkin hyvä kysyä: Teenkö minä ja meidän organisaatiomme oikeita asioita?
Ensimmäinen viikko markkinointi- ja viestintäpäällikkönä uudessa organisaatiossa. Intoa, inspiraatiota ja halu saada homma joustavasti haltuun. Tarkkojen, mitttaroitavien, saavutettavissa olevien, realististen ja aikataulutettujen tavoitteiden asettamista varten tarvitaan mahdollisimman nopeasti tilannekuva viestinnän ja markkinoinnin nykytilasta. Mitkä osa-alueet ovat hyvin hanskassa, missä on kehitettävää?