TOP 10 Viestintätrendit 2017

Top 10 viestintätrendit 2017 - Worldcom PR Groupin ennuste

Epävarmuus, luottamus, video, sosiaalinen sisältö ja työntekijöiden sitoutuminen jokaisen agendalle

2016 oli epätavallinen vuosi, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia vuoden 2017 viestintään. Muutosten seurauksena maailma on entistä arvaamattomampi: Trump ja USA:n uusi hallinto, Brexit, populistisen politiikan nousu, Thaimaan kuninkaan kuolema, Kiinan talouskasvun hidastuminen, öljyvaltioiden päätös öljyntuotannon kontrolloimisesta ja hinnan nostamisesta.

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen: ryhtiliike viestinnän resurssien käyttöön

Yrityksen viestintä on laaja kokonaisuus asioita, jotka hyvin hoidettuina mahdollistavat menestyksen. Viestinnän ja markkinoinnin tehtävä on huolehtia, että olennaiset viestit tavoittavat oikeat henkilöt ja tulevat ymmärretyiksi eri sidosryhmissä, oli kyse sitten asiakkaista, henkilöstöstä, kumppaneista tai vaikka sijoittajista.

Brändin ja yrityksen maineen kehittäminen on tietoisia tekoja ja toimintaa, joiden taustalla on strategia ja suunnitelma sekä hyvä toimintaympäristön ja tilannekuvan tuntemus. Viestinnän mittaaminen varmistaa suunnitelman toteutumisen – tai tarkistamisen.

Lue lisää

Onnistunut viestintä ja markkinointi ei ole ilmiö

Ilmiö vaikuttaa ilmestyvän jostain

Ilmiö ilmestyy, viestintä ja markkinointi tehdään. Kuva: Wikipedia Commons, Frank Olsen

 

Cheek-ilmiön uusimmassa käänteessä suomalaiset on ohjattu lukemaan kirjaa. Itse hakeuduin Ilmiön kaava -kirjan äärelle ja penkomaan sananselityksiä. Ilmiö-sana ja sen käyttö häiritsee paristakin eri syystä.

Kun jokin asia on ilmiö, sen suosio tai ympärillä tapahtuva kollektiivinen liikehdintä vaikuttaa ikään kuin vain ilmestyvän jostain. Ilmiö on itsessään jotain sellaista, että se saa ihmiset toimimaan, kommunikoimaan, kokoontumaan, hullaantumaan – ja ostamaankin.

Lue lisää

Minä ja muut ja hyväuskoisuus

Ihmiset luulevat, että muut ovat valtavan alttiita viestinnälle, mainonnalle, tiedottamiselle, markkinoinnille ja propagandalle. Toisaalta he kuitenkin ovat vakuuttuneita, ettei markkinointi vaikuta heihin itseensä, eivätkä he itse muuta mielipidettään tuosta vaan jonkun yksittäisen viestin perusteella.

Lue lisää
1