Katse tulevaisuuteen: Vuoden ja vuosikymmenen globaalit visiot

Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee  varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.

Lue lisää

Arkitodellisuus haastaa organisaatiotarinan

Tarinallisuutta käytetään markkinoinnissa tunteiden herättämiseen, yksilölliseen erottumiseen ja luomaan järjestystä kaaokseen. Myös journalismissa on kysyntää kunnon tarinoille, herättämään ja pitämään yllä yleisön kiinnostusta, mutta myös kantamaan tietoa ja tulkintoja perille. Tarina voi myös johtaa harhaan.

Lue lisää

Rakenna yleisösi ennen kuin tarvitset sitä – näin kehität digitaalista viestintää

Digitaalinen viestintä ei onnistu ilman yleisön kiinnostusta. Jos iso sopimus, kriittinen rekry, vuoden hauskin juttu tai muutama tyhjä penkki eivät kerää peukkuja, klikkejä tai konversioita digikanavissa, on aika rakentaa parempia suhteita – ja tuloksia.

Lue lisää

Organisaatioviestintä on osa kyberturvallisuutta

Miksi kyberturvallisuuden pitäisi kiinnostaa viestinnän ammattilaisia? Kyberturvallisuus koskee meitä kaikkia ja viestintä, maine ja luottamus ovat osa kyberturvallisuutta. Tärkeintä kyberturvallisuusuhkia vastaan varautumisessa on organisaation luotettavuuden rakentaminen, ja se on myös yksi organisaatioviestinnän tehtävistä. 

Lue lisää

5+1 vinkkiä suunnistuksesta somemarkkinointiin

Monista harrastuksista voi saada hyviä vinkkejä työhön ja työntekoon. Tiinu Wuolio kirjoitti blogissamme aiemmin puolimaratoniin harjoittelustaan ja siitä ammentamistaan vinkeistä työelämään.

Lue lisää

Millaisia viestintäpalveluita tulevaisuuden asiakkaalle?

Kuva: Lauri Kaivo-oja

Syyskuun  Worldcom EMEA Regional Meeting 2017 oli oiva tilaisuus kysyä PR- ja viestintäkollegoilta miten he näkevät globaalisti käynnissä olevan viestinnän muutoksen omalla markkina-alueellaan. Mitä kuuluu Iso-Britannia, Unkari, Ranska ja Saksa?

Lue lisää

Autoala muuttuu – ja muuttaa myös muita toimialoja

Mika Särkijärvi, Tuija Soikkeli, VV-Auton viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen ja Tommi Pitenius.

Autoala muuttuu vauhdilla. Muutos ei kohdistu ainoastaan autoiluun ja liikenteeseen vaan sillä on huimia vaikutuksia moneen muuhunkin toimialaan. Kiihtyvä muutos tuo uusia haasteita myös autoalan viestinnälle.

Lue lisää

Millainen on viestinnän ja PR:n tulevaisuus?

Kokousvieraille tarjottiin opastettu kierros Unescon maailmanperintökohteessa Suomenlinnassa. Kuva: Lauri Kaivo-oja

Meditalla oli syyskuussa ilo isännöidä Worldcom EMEA Regional Meeting 2017 Suomessa. PR- ja viestintäkollegoiden kanssa vaihdettiin ajatuksia viestinnän tilasta, tulevaisuudesta ja trendeistä eri markkina-alueilla. Vaikka perusasiat pysyvät samoina, joka markkinalla on myös omat erityispiirteensä.

Lue lisää

10 askelta tuloksellisempaan viestintään

Ensimmäinen viikko markkinointi- ja viestintäpäällikkönä uudessa organisaatiossa. Intoa, inspiraatiota ja halu saada homma joustavasti haltuun. Tarkkojen, mitttaroitavien, saavutettavissa olevien, realististen ja aikataulutettujen tavoitteiden asettamista varten tarvitaan mahdollisimman nopeasti tilannekuva viestinnän ja markkinoinnin nykytilasta. Mitkä osa-alueet ovat hyvin hanskassa, missä on kehitettävää?

Lue lisää

TOP 10 Viestintätrendit 2017

Top 10 viestintätrendit 2017 - Worldcom PR Groupin ennuste

Epävarmuus, luottamus, video, sosiaalinen sisältö ja työntekijöiden sitoutuminen jokaisen agendalle

2016 oli epätavallinen vuosi, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia vuoden 2017 viestintään. Muutosten seurauksena maailma on entistä arvaamattomampi: Trump ja USA:n uusi hallinto, Brexit, populistisen politiikan nousu, Thaimaan kuninkaan kuolema, Kiinan talouskasvun hidastuminen, öljyvaltioiden päätös öljyntuotannon kontrolloimisesta ja hinnan nostamisesta.

Lue lisää
1 2

Tilaa blogi

Viimeisimmät kirjoitukset

Avainsanat

kaikki