Vastuullisuus on tullut jäädäkseen. Se ei ole muoti-ilmiö, jolla voi ratsastaa markkinoinnissa, vaan aitoja tekoja, jotka kasvattavat sidosryhmien luottamusta. Siitä on tullut yhä keskeisempi osa yritysten kaikkea toimintaa: johtamista, liiketoimintaa, arvonmääritystä ja henkilöstöpolitiikkaa. Siitä on tullut myös rekrytointivaltti. Yhä useammin työntekijät valitsevat työpaikakseen yrityksen, jossa kokevat toiminnan olevan vastuullista, eettistä ja kestävää, ja toteuttavan työntekijän omia arvoja.
Lähitulevaisuudessa yrityksiin kohdistuvat vastuullisuusvaatimukset kasvavat. Lainsäädännön kehittyessä ja mahdollisen regulaation lisääntyessä kannattaa ihmisoikeusvastuun ja -viestinnän kehittäminen aloittaa mahdollisimman pian, muistuttaa KTT Maria Pecoraro Meditan vieraskynä-blogissaan.
Vaikuttajamarkkinointi on ollut asiakkaamme Fitbitin markkinointiviestintästrategian ytimessä jo vuosia. Haastajana Suomen vahvasti kilpaillulle markkinalle vuonna 2013 saapunut terveysteknologian pioneeri valitsi sen nopeasti tärkeimmäksi keinoksi kasvattaa maailmanlaajuista, kymmenien miljoonien sitoutuneiden käyttäjien yhteisöään. Aitoihin käyttäjäkokemuksiin ja kokemuksien jakamiseen perustuvalla näkyvyydellä on ollut suuri merkitys myös ansaitun näkyvyyden kannalta.
Yhteisömanagerien CMADFI-päivän osallistujajoukko pääsi viime tammikuussa jatkoilla kurkistamaan Tampereen Työväen Teatterin kulissien taakse ja seuraamaan Mielensäpahoittajan Suomen harjoituksia.
Viestinnän, median ja markkinoinnin tehtävissä työskentelee yhä useamman alan ammattilaisia. Alat ovat lähentyneet ja limittyneet teknologian ja kulttuurin mukana samalla kun median ansaintamallit ovat menneet uusiksi.