Viestinnän osa-alueita kannattaa arvioida säännöllisesti. Varmista, että teet tuloksellisempaa viestintää: Tee pikatesti ja lataa maksuton raportti.Ensimmäinen viikko markkinointi- ja viestintäpäällikkönä uudessa organisaatiossa. Intoa, inspiraatiota ja halu saada homma joustavasti haltuun. Tarkkojen, mitttaroitavien, saavutettavissa olevien, realististen ja aikataulutettujen tavoitteiden asettamista varten tarvitaan mahdollisimman nopeasti tilannekuva viestinnän ja markkinoinnin nykytilasta. Mitkä osa-alueet ovat hyvin hanskassa, missä on kehitettävää?

Vuosien kokemus viestinnän ja markkinoinnin johtamisesta. Pian alkava kehittämisprojekti edellyttää onnistuakseen merkittäviä muutoksia ajatus - ja toimintamalleihin. Tietoa on saatavilla runsaasti; useista eri tutkimuksista, lukuisista lähteistä ja rajapinnoista, eri puolilta organisaatiota. Sitä ei kuitenkaan ole koottu suunnitelmallisesti yhteen ja analysoitu käytännön strategiseksi työkaluksi. Ajantasaisen kokonaiskuvan saaminen osoittautuukin aikaa vieväksi ja työlääksi. Projektin aikataulua ja resursseja joudutaan tarkistamaan.

Jos jompi kumpi kuulostaa tutulta, kannattaa jatkaa lukemista.

Pikatestillä vahvuudet ja kehittämiskohteet esiin

Viestintä on organisaation johtamisen selkäranka, joka vahvistaa ja yhdistää kaikkia toimintoja. Mitä paremmassa kunnossa se on, sitä helpommin jokainen ymmärtää oman viestintävastuunsa tärkeyden yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Kokonaisvaltainen viestinnän auditointi antaa tarkan kuvan hyödyllisistä viestinnän ja markkinoinnin toimista, resurssoinnista ja tärkeysjärjestyksestä. Kun viestinnän ja markkinoinnin tavoitteet ovat samat, yhteisestä strategiasta johdettuna ne edistävät koko organisaation liiketoimintatavoitteita.

Muutaman minuutin pikatesti voi säästää aikaa ja vaivaa auttamalla hahmottamaan eri osa-alueiden tilannetta. Kymmenen kysymystä vastausvaihtoehtoineen johdattaa varmistamaan, että viestinnän menestyksellisen hoitamisen kannalta keskeiset rajapinnat ovat kunnossa. Samalla on tilaisuus pysähtyä syventymään mahdollisia toimenpiteitä vaativiin kohtiin ja punnita, voisiko vahvuuksista rakentaa erottautumistekijöitä tai jopa kilpailuetua.  

  1. Vastaa kysymyksiin
  2. Lataa raportti tuloksista
  3. Tunnista kehittämiskohteet ja laita ne yksi kerrallaan kuntoon / vahvista vahvuuksia

Ota tästä ensimmäinen askel  tuloksellisempaan viestintään

 

                                                                                                                                                                                                Tea Lindroos

 

 

Tagit: auditointi, johtaminen, kehityskohteet, viestinnän auditointi, viestintä, viestinnän kehittäminen, viestinnän ja markkinoinnin tavoitteet

Tilaa blogi