Suur-savon-sahko-vaajakoski
”Meille viestinnän auditointi antoi hyvän yleiskuvan, millä tasolla eri toiminta-alueilla ollaan ja mihin meidän tulisi erityisesti keskittyä toiminnan kehittämisessä. Löysimme selkeitä kehittämiskohteita, jotka otamme mukaan tulevan vuoden toimintasuunnitelmiin.

Raportti oli selkeä ja helppolukuinen. Haastattelurunko ja eteneminen oli sujuvaa ja päivä meni yllättävän hyvin aikataulusuunnitelmien mukaisesti.”

Johanna Rautio
kehityspäällikkö
Suur-Savon Sähkö

Viestinnän auditointi auttoi keskittymään oikeaan kehittämisessä

Suur-Savon Sähkö on energiayhtiö, joka palvelee noin 100 000 asiakasta. Yritys hankkii, tuottaa ja jakelee sähköä Päijänteen itäpuolisella alueella.

Medita auditoi Suur-Savon Sähkön viestinnän tilanteessa, jolloin yrityksessä oli tapahtumassa muutoksia. Auditoinnilla pystyttiin kartoittamaan viestinnän ja markkinoinnin tilannetta, tärkeimpiä kehittämisen kohtia ja resurssien kohdentamista.

Auditoinnin tavoitteena oli yhdessä yrityksen ulkopuolisten viestinnän asiantuntijoiden kanssa pohtia ja osoittaa asiat, joilla viestinnän ja markkinoinnin resurssit saadaan yrityksessä käyttöön tarkoituksenmukaisesti strategisia tavoitteita tukemaan.

Laaja-alainen analyysi kehittämisehdotuksineen

Kaksi Meditan viestintäkonsulttia kävi Suur-Savon Sähkön viestinnästä ja markkinoinnista vastaavien henkilöiden kanssa kattavasti läpi näiden toimintojen linjaukset ja toimintatavat. Suur-Savon Sähkön edustajat asettivat keskustelun kuluessa eri osa-alueille mitattavat tavoitteet, jotka myös asetettiin tärkeysjärjestykseen.

Auditointipäivän jälkeen Meditan asiantuntijat analysoivat tulokset ja laativat Suur-Savon Sähkölle kiteyttävän raportin. Auditointiraportti osoitti merkittävimmät viestinnän ja markkinoinnin kehittämisen kohdat ja antoi konkreettisia ideoita niiden edistämiseen.

Myös Medita sai viestinnän auditoinnista Suur-Savon Sähköltä arvokasta palautetta, jonka perusteella tätä työkalua kehitettiin edelleen.

Auditoinnin alkuun viestinnän pikatestillä

Viestinnän kehittämisessä pääset alkuun oheisella viestinnän pikatestillä. Itsearvio on maksuton ja ei sitouta sinua mihinkään. Mikäli kehittämiskohteita löytyy, autamme mielellämme.

Klikkaa tästä viestinnän itsearviointiin

Kokonaisvaltainen viestinnän auditointi antaa tarkan kuvan hyödyllisistä viestinnän ja markkinoinnin toimista, resursoinnista ja tärkeysjärjestyksestä.

Tagit: asiakastarina, auditointi, resurssit, viestinnän auditointi, viestinnän mittaaminen

Tilaa blogi