Viestinnän johtaminen tavoitteellisesti edellyttää sekä sen laadun että määrän mittaamista. Sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin yhteinen vastuualue on iso ja haastava hallittava, mutta liiketoiminnassa yhä ratkaisevammassa roolissa. Sen johtaminen ja kehittäminen vaativat priorisointia, jonka tulee perustua rehelliseen lähtötilanteen arvioon.

Viestinnan mittaaminen itsearvioinnilla-1.jpg

Kehitettävät asiat on saatava tärkeysjärjestykseen, jotta käytännössä vaihe vaiheelta ja pala kerrallaan päästään tavoitteeseen eli nykyaikaiseen integroituun viestintään ja markkinointiin, joka tukee asiakaskokemusta, jatkuvaa palvelukehitystä ja tietenkin myyntiä. Yksinkertaista, mutta ensin on löydettävä lähtöviiva. Sinne pääsee Meditan ja Worldcom PR Groupin yhdessä kehittämällä viestinnän itsearvioinnin verkkotyökalulla.

Klikkaa tästä viestinnän itsearviointiin

Rima on asetettu korkealle integroidun viestinnän ja markkinoinnin tasolle, mutta tavoitteen aikatauluineen voi jokainen organisaatio asettaa omille voimavaroilleen sopivaksi. Verkkotyökalusta saa selkeän visualisoidun raportin sekä luettelon kehityskohteista, joilla haluttu parannus on saavutettavissa.

Askel askeleelta edeten on mahdollista saada oman organisaation viestintä ja markkinointi halutulle tasolle. Tietenkin tarjoamme Meditassa kaikkeen tähän ammattiapua, aina yksityiskohtaisesta viestinnän auditoinnista mahdollisiin muihin palveluihin, joita tavoitteeseen pääsy saattaa edellyttää. Työkalun käyttö ei kuitenkaan sido vain yhteen palveluntarjoajaan, vaan yhtä hyvin apua viestinnän ja markkinoinnin kehitystyöhön voi löytyä myös organisaation sisältä tai tutuista verkostoista.

Joko organisaatiosi viestintä ja markkinointi toimivat hyvin yhteen vahvistaen toinen toistaan ja liiketoimintasi menestystä?

Tee viestinnän itsearviointi, niin saat selkeän raportin kehittämistyön pohjaksi.

 

 

Julkaistu: 17.03.2017
Tagit: auditointi, johtaminen, kehityskohteet, viestinnän auditointi, viestinnän mittaaminen