Muutoksen ja myllerryksen vuosi 2020 on päättymässä. Vuosi on ollut raskas, mutta se on tuonut mukanaan myös hyvää. Epävarmuuden, pelon ja suurten muutosten keskellä huomio on tänä vuonna kohdistunut erityisesti ihmisten väliseen vuorovaikutukseen – miten rakennamme yhteyttä ja huolehdimme sekä omasta että toistemme jaksamisesta, kun emme voi kohdata kasvokkain? Viestinnän merkitys eri tasoillaan on osoittanut tärkeytensä.
Worldcom – Viestinnän trendit 2021: Mielenterveys sisäisen viestinnän agendalle, sisältömarkkinoinnissa rima kohoaa entisestään
Worldcom PR Groupin viime vuoden TOP 10 -viestintäsuositukset näyttävät ihan yhtä tuoreilta tänäkin vuonna. Henkilöstö, arvot, kuunteleminen, merkityksellisyys, luottamus, läpinäkyvyys, varautuminen, tietosuoja...nämä kaikki puhuttivat vuoden 2019 aikana ja niiden ympäriltä nousee varmasti vuonna 2020 monta vahvaa ja tärkeää puheenaihetta keskusteluihin.
Teknologian rooli viestinnässä, markkinoinnissa ja myynnissä kasvaa kaiken aikaa. Markkinointiautomaatio ja erilaiset seurantatyökalut ovat jo arkea tai ainakin yleistyvät nopeasti yrityskoosta riippumatta. Millä perusteella alustoja ja sovelluksia valitaan ja miten ne vaikuttavat viestinnän ammattilaisten työhön?
Vastauksia on haettu maailman PR-toimialan tilaa kartoittavassa raportissa The Future of Technology in Communication (Teknologian tulevaisuus viestintäalalla).