Aloitin Meditan viestintäkonsulttina syyskuun lopussa. Nyt lienee oikea hetki avata, kuka olen ja miksi päädyin uuden työpöydän ääreen.

Sonja-Rahkonen-Medita

Kuten tavatessakin, on parasta aloittaa esittelyllä. Useimmiten kuvailen itseäni ammatillisesti moderneilla markkinointitaidoilla varustetuksi viestintäosaajaksi. Joskus taas ihan vaan viestintätyypiksi. Viestintä on joka tapauksessa se minun juttuni.

Menestys syntyy yhdistämällä liiketoimintatavoitteet ja ihmislähtöisyys. Teoilla, joista kertoa muillekin. Tällä mentaliteetilla olen aiemmin vienyt eteenpäin sisäistä ja ulkoista viestintää sekä markkinointiviestintää muun muassa IT-alan, korkeakoulutuksen ja vähittäiskaupan organisaatioissa. Koulutukseltani olen filosofian maisteri (FM) pääaineenani yhteisöviestintä sekä viestinnän medianomi (AMK).

Saan aikaan parempaa vuorovaikutusta ja vaikuttavia viestejä. Viime aikoina todo-listallani ovat olleet esimerkiksi sisältöstrategia ja -markkinointi, sisäinen viestintä ja viestintäkulttuuri, työnantajamielikuva ja sosiaalisen median näkyvyys. Oman tekemisen lisäksi sparraan mielelläni myös muita kohti onnistumisia näissä ja muissakin asioissa.

Vastaus tärkeimpään kysymykseen

(Työ)elämässä täytyy olla rohkea. Kukaan ei tartu uusiin mahdollisuuksiin puolestasi. Omalla kohdallani pääkopassa kolkutellut oppimisen ja uusien haasteiden tarve johti lopulta työpaikan vaihtoon.

Uuden työn kynnyksellä moni on kysynyt minulta miksi valitsin juuri Meditan. Tämä onkin se itselle merkityksellisin asia. Jokin vain kolahti. Intuitio puuttui peliin.

Totuus alkoi valjeta heti ensimmäisenä työpäivänäni yhteisen strategiapäivän merkeissä. Päätä puolelta toiselle käännellessä näkyi ympärillä koko joukko hyviä syitä:  Tiinu, Mika, Tommi, Katja, Tea, Lauri, Tuija, Jyrki ja Marja.

Tässä porukassa on niin syvää viestintäosaamista, hyvää draivia ja samankaltaista pohjavirettä, että asiat menevät eteenpäin ja pääsen itsekin varmasti oppimaan uutta. Tietysti kiinnostavat asiakkaat kuuluvat samaan pakettiin olennaisesti.

”Medita on kuin viestintätoimistojen boutique-hotelli”, kajahti ilmoille samaisen päivän loppusuoralla. Sen paremmin en itse osaa asiaa ilmaista – sellaista erityistä charmia tässä on.

Tutustutaanko?

Toivottavasti pääsemme tutustumaan pian. Jos kuppi kuumaa tai lounastreffit eivät heti onnistu, saa kanssani myös verkostoitua Linkedinissä  ja laittaa @Rahkosensonja seurantaan Twitterissä.

Sonja Rahkonen

Julkaistu: 08.10.2018
Tagit: onnistunut viestintä ja markkinointi, sisältöstrategia, sisältömarkkinointi, markkinointiviestintä

Tilaa blogi

Viimeisimmät kirjoitukset

Tagit

kaikki