Top 10 viestintätrendit 2017 - Worldcom PR Groupin ennuste

Epävarmuus, luottamus, video, sosiaalinen sisältö ja työntekijöiden sitoutuminen jokaisen agendalle

2016 oli epätavallinen vuosi, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia vuoden 2017 viestintään. Muutosten seurauksena maailma on entistä arvaamattomampi: Trump ja USA:n uusi hallinto, Brexit, populistisen politiikan nousu, Thaimaan kuninkaan kuolema, Kiinan talouskasvun hidastuminen, öljyvaltioiden päätös öljyntuotannon kontrolloimisesta ja hinnan nostamisesta.

Nämä ja monet muut muutokset luovat sekä haasteita että mahdollisuuksia kaiken kokoisille organisaatioille eri puolilla maailmaa. Niillä on vaikutuksia myös viestintään, mikä kannattaa ottaa huomioon tämän vuoden toimissa.

Viestintätoimisto Meditan kansainvälinen yhteistyöorganisaatio Worldcom PR Group kysyi asiantuntijoiltaan ennusteita vuodelle 2017.

Lataa viestintätrendit ja -vinkit 2017 tästäViestintatrendit-2017-Worldcom-Medita

Viestintatrendit-2017-luottamus-sitoutuminen.png

Tiivistettynä:

  1. Luottamus on entistä tärkeämpi voimavara brändille
  2. Työntekijöiden sitoutuminen tekee menestyvän brändin
  3. Ajatusjohtajuus ja leadien tuottaminen integroituvat entisestään
  4. Ansaittu ja maksettu media sulautuvat yhteen somessa
  5. Lisätty todellisuus, virtuaalitodellisuus ja 360-video “aikuistuvat”
  6. Varmuuden etsintä tarjoaa tilaisuuden tulla “luotetuksi lähteeksi”
  7. Mobiili hallitsee tärkeimpänä alustana ja sitouttaa
  8. Mediasuhteet muuttuvat uutisvetoisesta lisäarvoa tuottavaan, sisältöä painottavaan malliin
  9. Kun ihmiset jaksavat kiinnostua yhä lyhyemmän aikaa, visuaalisen sisällön merkitys kasvaa  
  10. Ihmiset tavoittaa entistä nopeammin ja helpommin

Mitä mieltä olet ennusteista, pitävätkö paikkaansa?

Elisa Kajaste

 

 

Tagit: Asiakastyytyväisyys, avainviestit, blogi, markkinointi, Sisäinen viestintä, viestintä